Menu

Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok
(záruka, zodpovednosť za vady, reklamácie)
1. Kupujúci má právo na bezplatné odstránenie vady, včas a riadne, pokiaľ ide o vadu
tovaru, ktorú možno odstrániť. Povinnosťou predávajúceho je vadu bez zbytočného
odkladu odstrániť.
2. Namiesto odstránenia vady môže kupujúci požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada
týka len určitej súčasti tovaru, výmenu tejto súčasti, pokiaľ tým predávajúcemu nevzniknú
neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
3. Vymeniť vadný tovar za tovar bez vád môže predávajúci vždy, pokiaľ to kupujúcemu
nespôsobí závažné ťažkosti.
4. Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovaru mohol
riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od
kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné
vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre
väčší počet vád tovar riadne užívať.
5. V prípade iných neodstrániteľných vád, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny
tovaru.
6. Predávajúci poučil kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622
Občianskeho zákonníka (bod 8.1. až 8.3. týchto obchodných a reklamačných podmienok)
a právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 623 Občianskeho zákonníka (bod 8.4. až 8.5. týchto
obchodných a reklamačných podmienok) tak, že umiestnil tieto obchodné a reklamačné
podmienky na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a kupujúci
mal možnosť si ich prečítať v čase pred odoslaním objednávky.
7. Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť u predávajúceho alebo určenej osoby.
Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v zmysle platných právnych predpisov Slovenskej
republiky.Informácie o servisných miestach a určených osobách pre záručný a pozáručný
servis poskytne predávajúci kupujúcemu na zadnej strane záručného listu alebo na
požiadanie telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu.
8. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok predávajúceho,
teda čl. 8. týchto obchodných a reklamačných podmienok. Kupujúci bol riadne
oboznámený s reklamačným poriadkom a informovaný o podmienkach a spôsobe
reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní
záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane
spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch
v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon") v čase pred uzavretím kúpnej zmluvy tak,
že umiestnil tieto obchodné a reklamačné podmienky na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho a kupujúci mal možnosť si v čase pred odoslaním
objednávky prečítať ich.
9. Na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho vo forme elektronického obchodu na
internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho sa vzťahuje reklamačný
poriadok.
10. Pokiaľ tovar vykazuje vady, za ktoré zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo predávajúci,
vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho, má kupujúci právo uplatniť si u
predávajúceho zodpovednosť za vady tovaru.
11. Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť reklamáciu v prevádzkarni
predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona tak, že doručí tovar do prevádzkarne
predávajúceho a doručí predávajúcemu prejav vôle kupujúceho uplatniť si svoje právo
podľa bodov 8.1. až 8.5. týchto obchodných a reklamačných podmienok (ďalej len
„Oznámenie o uplatnení reklamácie") napr. vo forme vyplneného formulára na uplatnenie
reklamácie, ktorý je umiestnený na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho. Predávajúci odporúča tovar pri jeho zasielaní na reklamáciu poistiť.
Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. Kupujúci je povinný v Oznámení o uplatnení
reklamácie pravdivo uviesť všetky požadované informácie, najmä presne označiť druh
a rozsah vady tovaru; kupujúci zároveň uvedie, ktoré zo svojich práv vyplývajúcich z ust. §
622 a 633 Občianskeho zákonníka uplatňuje. Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu aj u
osoby oprávnenej výrobcom tovaru na vykonávanie záručných opráv (ďalej len „určená
osoba"). Zoznam určených osôb je uvedený v záručnom liste alebo ho kupujúcemu zašle
na jeho žiadosť predávajúci.
12. Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa dá doručiť predávajúcemu začína
dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky nasledujúce podmienky:
a) doručenie oznámenia o uplatnení reklamácie kupujúcim, predávajúcemu
b) doručenie reklamovaného tovaru od kupujúceho predávajúcemu alebo na to
určenej osobe
c) doručenie prístupových kódov, hesiel a pod. k reklamovanému tovaru
predávajúcemu, ak sú tieto údaje nevyhnutné na riadne vybavenie reklamácie
13. Ak je predmetom reklamácie tovar, ktorý sa nedá objektívne doručiť predávajúcemu
alebo ktorý je pevne zabudovaný, kupujúci je okrem splnenia podmienok podľa bodov 12
písm. a) a c) týchto reklamačných a obchodných podmienok povinný poskytnúť všetku
potrebnú súčinnosť na vykonanie obhliadky reklamovaného tovaru predávajúcim alebo
treťou osobou určenou predávajúcim. Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa
nedá objektívne doručiť predávajúcemu alebo ktorý je pevne zabudovaný začína dňom,
kedy bola vykonaná obhliadka tovaru podľa prvej vety. Ak však predávajúci alebo ním
určená tretia osoba napriek poskytnutej potrebnej súčinnosti zo strany kupujúceho
nezabezpečí vykonanie obhliadky v primeranej lehote, najneskôr však do 10 dní od
doručenia Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu, reklamačné konanie začína
dňom doručenia Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu.
14. Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie
tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu alebo v písomnej
podobe, v ktorom je povinný presne označiť reklamované vady tovaru a ešte raz poučí
spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z bodu 8.1. až 8.3. týchto obchodných
a reklamačných podmienok (ust. § 622 Občianskeho zákonníka) a právach, ktoré mu
vyplývajú z bodu 4. až 5. týchto obchodných a reklamačných podmienok (ust. § 623
Občianskeho zákonníka). Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov
diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť
kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez
zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie
o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať
uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
15. Kupujúci je oprávnený rozhodnúť sa, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. §
623 Občianskeho zákonníka uplatňuje a zároveň je povinný bezodkladne informáciu
o svojom rozhodnutí doručiť predávajúcemu. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo
svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje je
predávajúci alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2
písm. m) Zákona ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného
konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie
stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa uplatneniareklamácie. Po určení spôsobu
vybavenia reklamácie predávajúci alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v
odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však
nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po márnom uplynutí lehoty
na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na
výmenu tovaru za nový tovar.
16. Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej
zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia
znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou
osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len "odborné posúdenie tovaru"). Bez
ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže predávajúci od kupujúceho vyžadovať
úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným
posúdením tovaru.
17. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a
predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení
reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak kupujúci
tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení
reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace
účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného
posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za
reklamovanú vadu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného
posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do
14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné
posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova
uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
18. Kupujúci nemá právo uplatniť si právo zodpovednosti za vady, o ktorých bol
predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím
k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
19. Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar za iný bezvadný tovar
s rovnakými alebo lepšími technickými parametrami, ak to kupujúcemu nespôsobí
závažné ťažkosti.
20. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru:
1. ak ide o zjavnú vadu, ktorú kupujúci mohol zistiť kontrolou zásielky pri doručení
tovaru a ktorú neoznámil zástupcovi predávajúcemu v súlade s bodom 5.8. týchto
reklamačných a obchodných podmienok,
2. ak kupujúci neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti predávajúceho za
vadu tovaru do konca záručnej doby tovaru,
3. ak je vadou tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim,
4. ak vada tovaru vznikla používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú
svojou intenzitou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému
prostrediu tovaru,
5. ak vada tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním
starostlivosti o tovar,
6. ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo
používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo
všeobecnými zásadami obvyklého používania tovaru,
7. ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo
nepredvídateľnými udalosťami,
8. ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným
zhoršením,
9. ak vada tovaru vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom,
statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
10. ak vada tovaru vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.
21. Povinnosťou predávajúceho je vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie
jedným z nasledujúcich spôsobov:
a) výmenou tovaru,
b) vrátením kúpnej ceny tovaru,
c) odovzdaním opraveného tovaru,
d) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
e) písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
f) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
22. Predávajúci je povinný o spôsobe určenia vybavenia reklamácie a o vybavení
reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie osobne, prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo kuriérskej alebo
donáškovej služby. O výsledku vybavenia reklamácie bude predávajúci informovať
kupujúceho bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky alebo e-mailom
a zároveň mu bude spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad
o vybavení reklamácie.
23. Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa doručenia tovaru, pokiaľ nie je pre konkrétne
prípady stanovená záručná doba iná. Záručná doba, tzv.,,záruka za akosť" za tovar, ktorý
je predávaný podnikateľským subjektom je 12 mesiacov.
24. V prípade záručnej opravy tovaru sa predlžuje záručná doba o čas, po ktorý kupujúci
nemohol požívať tovar.
25. V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia
nového tovaru, ale iba na nový tovar. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci
doklad, na ktorom bude uvedená informácia o výmene tovaru, a prípadné ďalšie
reklamácie sa uplatňujú na základe kúpnej zmluvy a tohto reklamačného dokladu.
26. V prípade odstrániteľnej vady, bude reklamácia vybavená podľa rozhodnutia
kupujúceho podľa bodu 8.15. týchto reklamačných a obchodných podmienok nasledujúcim
spôsobom:
a) predávajúci vadný tovar vymení alebo
b) predávajúci zabezpečí odstránenie vady
27. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu a kupujúci neurčí bezodkladne podľa bodu 8.15. týchto
reklamačných a obchodných podmienok, akým spôsobom má byť reklamácia vybavená,
predávajúci reklamáciu vybaví odstránením vady.
28. Pokiaľ sa jedná o vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viac krát opakovanú
odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, ktoré bránia tomu,
aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady, predávajúci vybaví v závislosti od
rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 8.15. týchto reklamačných a obchodných podmienok
reklamáciu nasledujúcim spôsobom:
1. výmenou tovaru za iný funkčný tovar rovnakých alebo lepších technických
parametrov, alebo
2. v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu
vrátením kúpnej ceny za tovar.
29. V prípade neodstrániteľnej vady alebo viac krát opakovanej odstrániteľnej vady, alebo
pokiaľ ide o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, ktorá zamedzujú riadnemu užívaniu
tovaru ako bez vady a kupujúci bezodkladne neurčí podľa bodu 8.15. týchto reklamačných
a obchodných podmienok, akým spôsobom má byť reklamácia vybavená, predávajúci
reklamáciu vybaví výmenou tovaru za iný funkčný tovar rovnakých alebo lepších
technických parametrov.
30. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené v Oznámení o uplatnení
reklamácie a v potvrdení o uplatnení reklamácie tovaru podľa bodu 8.14. týchto
reklamačných a obchodných podmienok.
31. Pre účely reklamácie sa za viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu považuje výskyt
jednej odstrániteľnej vady viac ako dva krát.
32. Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných vád považuje výskyt
viac ako troch rôznych odstrániteľných vád súčasne.
33. Oprávnenie kupujúceho na uplatnenie reklamácie vady tovaru je po tom, ako využil
svoje právo a požiadal predávajúceho o odstránenie vady tovaru podľa bodu 8.1. týchto
reklamačných a obchodných podmienok skonzumované a bez ohľadu na výsledok
reklamácie už opätovne nie je oprávnený pre tú istú jedinečnú vadu (nie vadu rovnakého
druhu) uplatňovať reklamáciu opakovane.
34. Ustanovenia čl. 8 týchto reklamačných a obchodných podmienok výslovne neplatia pre
subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) Zákona 102/2014.
Alternatívne riešenie sporov
Nakupujúci má právo požiadať predávajúceho o nápravu, v prípade ak má pocit, že
predávajúci porušil jeho práva alebo nevybavil reklamáciu tak, aby bol aj on spokojný. Ak
predávajúci do 30 dní na žiadosť neodpovie alebo na ňu odpovie odmietavo, spotrebiteľ
môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho
riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. Podľa §3 zákona
391/2015 Z.z. sú ARS subjektmi orgány a oprávnené právnické osoby. Návrh môže
spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Žiadosť môže
podať tiež online prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO.
Alternatívne riešenie sporov je vyhradené výlučne pre spotrebiteľov fyzické osoby, nie
nakupujúcich podnikateľov. Riešenie sporu sa prebieha medzi spotrebiteľom
a predávajúcim, ktorí uzavreli zmluvu na diaľku a, ktorých spor má hodnotu vyššiu ako 20
EUR. Maximálny poplatok, ktorý môže ARS požadovať je 5 EUR od kupujúceho, na
úhradu nákladov.

Predvoľby súkromia
Cookies používame na zlepšenie vašej návštevy tejto webovej stránky, analýzu jej výkonnosti a zhromažďovanie údajov o jej používaní. Na tento účel môžeme použiť nástroje a služby tretích strán a zhromaždené údaje sa môžu preniesť k partnerom v EÚ, USA alebo iných krajinách. Kliknutím na „Prijať všetky cookies“ vyjadrujete svoj súhlas s týmto spracovaním. Nižšie môžete nájsť podrobné informácie alebo upraviť svoje preferencie.

Zásady ochrany osobných údajov

Ukázať podrobnosti
Naša webová stránka ukladá údaje na vašom zariadení (súbory cookie a úložiská prehliadača) na identifikáciu vašej relácie a dosiahnutie základnej funkčnosti platformy, zážitku z prehliadania a zabezpečenia.
Môžeme ukladať údaje na vašom zariadení (súbory cookie a úložiská prehliadača), aby sme mohli poskytovať doplnkové funkcie, ktoré zlepšujú váš zážitok z prehliadania, ukladať niektoré z vašich preferencií bez toho, aby ste mali používateľský účet alebo bez prihlásenia, používať skripty a/alebo zdroje tretích strán, widgety atď.
Táto stránka používa cookies. Viac info